Reklama
 
Blog | Miloš Čermák

Psa ohlídá babička, kytky zalijí sousedi. Ale co blog?

Pověsit na svou webovou stránku cedulku "Přijdu hned!", aneb svůj blog - lépe řečeno notebook - přibalit do kufru na dovolenou? Případně poprosit šikovného náhradníka, aby za vás sem tam na vašem blogu zaskočil? To je dilema, které podle článku v deníku Wall Street Journal řeší každé prázdníny mnoho blogerů.

Minimálně ti, jejichž čtenáři se počítají na tisíce nebo dokonce desetitisíce denně. Když už máte takové obecenstvo (srovnatelné se čtenáři menšího deníku nebo časopisu), tako ho za prvé nechcete zklamat a za druhé nechcete ztratit. Odjet na dva týdny k moři a "zavřít krám" může být z tohoto pohledu riskantní. Internetové publikum je sice vděčné, ale ze své podstaty nevěrné. Když nenajde svou "dávku" na adresách, kde je zvyklé, tak se prostě podívá jinam.

Wall Street Journal cituje z  americké "zprávy o stavu blogosféry" (Pew Internet and American Life Project, červen 2006, PDF), podle které je na světě zhruba 13 miliónů blogerů. Z toho asi 13 procent publikuje aspoň jednou denně a 10 procent věnuje blogováním více než deset hodin týdně. Právě z těchto deseti procent se rekrutují blogeři, pro které se blogování stalo závislostí, případně i zdrojem obživy. Deník Wall Street Journal se zaměřil na některé "VIP" blogery a zjišťoval, jak prázdninový problém ("Co s blogem?") řeší oni.

Například konzervativní novinář Andrew Sullivan dal na svůj blog banner s informací, že poslední dva srpnové týdny bude na rybách. Protože však bloguje na webu týdeníku Time, našel za sebe na tuto dobu náhradu. Čtenáři to však moc kladně nepřijali: denní návštěvnost poklesla z průměrných devadesáti tisíc až na necelých šedesát tisíc.

Reklama

Ne všichni ovšem snesou, aby se na "jejich území" pohyboval někdo jiný. Blog zkrátka berou jako příliš intimní záležitost, než aby jej za ně mohl psát někdo jiný. Jeff Jarvis, autor politického blogu BuzzMachine, by svůj blog raději vypnul. Ovšem hned dodává:dny, kdy on sám blog neaktualizoval, by mohl spočítat na prstech jedné ruky.

Deník Wall Street Journal cituje také blogera Jima Romaneska, který je autorem známého amerického blogu o médiích (původně Mediagossip. dnes Romanesko News). Romanesko neměl sedm let dovolenou. Web s průměrnou návštěvností kolem 70 tisíc lidí denně obsahuje odkazy na vše zajímavé, co se v tisku nebo na Internetu objevilo o médiích. "Ta stránka se jmenuje Romanesko. Takže by ji měl psát Romanesko," řekl autor reportérům deníku Wall Street Journal. Podobně se na to dívá Mark Lisanti, který je autorem blogu Defamer, zabývajícího se zábavním průmyslem. "Mám v plánu zemřít u stolu v polovině psaní článku na blog," žertuje.

Nevím, co mají v plánu blogeři Respektu. Každopádně jsme ovšem náš blogerský projekt raději nastartovali až po prázdninách.